Sivut

lauantai 28. joulukuuta 2013

Jeti

Olen käyttänyt koko ajan enemmän toista Tallinnan kahdesta jäähallista, Lasnamäellä sijaitsevaa Jetiä. Se on tehty vanhaan tehdashalliin ja on sen verran erikoinen, etten malta olla laittamatta muutamaa kuvaa. Muistan elävästi ensimmäisen kerran kun menin Jetiin: tuntui kuin olisin astunut haamulaivaan. Katosta tihkui vettä ja hallissa leijaili tukeva sumu (kuva alaoikealla). Myös valoissa säästeltiin. Joku harjoitteli toisella jäistä ohjelmaa ja hänen musiikkinsa raikui rätisevistä kaiuttimista. Lisäksi jää tuntui pehmeältä ja luistimet leikkasivat ritisten sen pintaa. Olin aika ällikällä lyöty. Olen sitä edelleen, sillä Jeti on mielestäni aidosti kummallinen paikka, mutta tuon kerran jälkeen olen jo ehtinyt kiintyä siihen. Hallissa on ollut ensimmäisen kerran jälkeen kylmempää, eikä sumua ole näkynyt. Jetin jää ei myöskään ole merkittävästi huonompi kuin Tallinnan uudemmassa jäähallissa, sitä hoidetaan, toisella jäällä kaiuttimet toimivat ja valokin riittää, kunhan siivooja ei käy räpsäyttämässä puolia pois. Ja Jetin suurin etu on sen vähäisemmät käyttäjämäärät.. :)



Jeti sijaitsee teollisuusalueella Ülemiste-keskuksen takana. Seutu on sellaista, etten siellä mielelläni pimeällä liikkuisi, ja tämän olen kuullut muiltakin. Onneksi pääsen käymään päiväaikoina, jolloin jäällä on lisäksi vain muutama muu käyttäjä. Tämän takia myös kaikki yksityistuntini ovat Jetissä. Jos Jeti kelpaa ammattiluistelijalle, se kelpaa kyllä minullekin!

Miltä Jeti näyttää teille muille? Se on vain tehdashallista tehty jäähalli, mutta omalla tavallaan minulle ainakin myös nähtävyys - se onnistuu hämmentämään aina uudelleen, vaikka silmä tottuukin nopeasti rosoisiin puitteisiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti